16 Temmuz 2009 Perşembe

Trendsetter Madonna

Trendemotre'deki kim bu trendsetter'lar adlı yazıdan bir kaç cümle: "...Trendsetter’ları ‘halktan’ ayıran en önemli nokta trendlerin yaşam süreci. Çünkü bir şey ‘moda’ olunca, trendsetter’lar için cazibesini yitiriyor... Trendsetter’lar, açık görüşlü, önyargısız ve yeni stilleri denemeye hazır insanlardan oluşuyor genellikle. Başkalarını görünüş, zevk ve hayat tarzlarına göre yargılayan insanların trendsetter olma ihtimali pek yok. Değişimin kaçınılmaz olduğunu düşünüyor ve parçası olmaktan mutluluk duyuyorlar. Sürekli yeniliklerin peşinden koşuyor ve denenmemiş şeyleri herkesten önce yapmaktan çekinmiyorlar... Bu bağlamda “Kimdir trendsetter?...diyerek bazı isimler sıralanıyor ve bunların arasında Madonna da var...

Madonna özellikle 80'li yıllarda gerçekten bir trendsetter'dı. 1984 yılında Madonna hayranı oldum ve 80'li yılların sonuna kadar bu hayranlık devam etti. 1985 tarihli The Virgin Tourbook'u almıştım. Özellikle o yılki turnelerindeki sahne giysilerini ve danslarını çok beğeniyordum. Bazılarına göre fazla rüküştü. Kim ne derse desin benim için bildiğini okuyandı, asiydi ve fazla cesurdu. Kimseye aldırış ettiği yoktu. Kafasına göre hareket eden özgür kız imajı vardı. 90'lı yıllarda da albümlerini ve değişimini izledim ama o günlerdeki heyecanım kalmamıştı. 80'lerin ortalarında Amerika'dan pen pal'ım Carrie Madonna kasetleri ve takıları gönderirdi; onun taktığı küpeler, bilezikler, kolyeler, aksesuarlar...

Yıldızlı  küpeleri o zamanlar kulağımdan çıkarmazdım. 23-24 sene olmuş. Hâlâ da duruyorlar, zaman zaman yıldız motifi yeniden trend oluyor ama o zamanki gibi ilgimi çekmiyor. Beş yıl önce yıldızlı takılar yaptığımda aklıma 80'lerin Madonna'sı geliyordu. Yıldızlı nesneleri, deri ve renkli bileklikleri, sarı ojeleri onunla fark ettim, kullandım, sürdüm. O dünya çapında bir ikondu. Madonna gibi şarkıcı olmadım. Öyle bir idealim de yoktu zaten :). O yıllarda arkeolog olmak istiyordum.

Starlight, star bright first star I see tonight/ Starlight, star bright make everything all right... 1984 tarihli Lucky Star adlı videosundaki bileziklerden de takardım :)
80'ler popüler kültüründe Michael Jackson ve Madonna başı çekerdi. Kitleleri her yaptıklarıyla yönlendirirlerdi. Madonna gibi giyinenler, Michael Jackson gibi dans edenler. Onlar müzikleriyle, üretimlerini dünya ile paylaşmalarıyla, yeni bir şeyleri yeni biçimde ortaya koymalarıyla, yaşam şekilleri, giyinişleri, düşünceleri ile trend yaratanlar. Onları takip eden genç kesim ise o yıllarda modaya uymazlar tam tersi aykırı buldukları isyankar şarkıcı ve müzisyenleri desteklerlerdi. 2000'li yıllarda Madonna'nın asiliğinden söz edilebilir mi ondan emin değilim. Benim için de artık takip edilesi bir star değil.

*****Bu sayfalardaki yazıların tüm hakları yazara aittir. Sadece kaynak gösterilerek, yazar adı ve orijinal sayfanın aktif linki belirtilerek alıntı yapılabilir ve paylaşılabilir. Nalan Yılmaz adıyla tüm yazılar 'Creative Commons Attribution Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License' altında tescillidir.    Creative Commons License

0 comments :

Yorum Gönder



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...